joomla templates top joomla templates template joomla

VARMT VÄLKOMMEN TILL VÅRA TRÄNINGAR!

NEDAN HITTAR DU AKTUELLA TRÄNINGSUPPLÄGG FÖR MÅNDAGAR, TISDAGAR, TORSDAGAR, LÖRDAGAR och SÖNDAGAR:


Måndagar:  Styrketräning i Parkskolans Gymnasiksal. Kl 18:00-19:00.
Startdatum för hösten 2017: 9 oktober (hallen är bokad t.o.m. 26 februari).

---
Tisdagar:  (Löpning: distans- eller intervallträning). Kl 18:00 från Pan-stugan i Åhus.

Vecka 44-51 
Nu går vi in i den mörkare årstiden och med mindre tävlingar, så därför kan det kanske bli lite extra lätt att prioritera in tisdagsintervallerna i Åhus! Vinter betyder för många grundträning, därför kommer vi i den här perioden fram till jul springa ganska traditionella lite längre intervaller. Tempo får man bestämma själv, men det är inte nödvändigt att springa "skiten ur sig" varje gång, utan kanske hellre köra någon extra. Springa på mjölksyra kan vi spara till vi börjar närma oss tävlingssäsongen!
Vi samlas som vanligt för avlöpning från stugan kl 18:00 och värmer upp tillsammans. För dem som vill kör vi en kortare löpskolningsdel och sedan lite tid för att springa ur sig lite innan själva intervallstarten. För dig som vill komma direkt till intervallerna startar de 18:25.

Vecka 34-43

Intervallerna passar alla och kan justeras efter nivå. Vi börjar med att utnyttja ljuset de första kvällarna och springer på gräset och/eller grusvägarna på skjutfältet. Passen är planerade så att det generellt är något mindre effektiv intervalltid i början av perioden, då en del tävlar lite mer här medan andra kanske kommer igång med kontinuerlig intervallträning nu och då kan det vara smart att börja lite försiktigt.
Vi samlas som vanligt för avlöpning från stugan kl 18:00 och värmer upp tillsammans. För de som vill kör vi en kortare löpskolningsdel och sedan lite tid för att springa ur sig lite innan själva intervallstarten. För dig som vill komma direkt till intervallerna startar dem 18:25 (vid startplatsen för campingslingan).
Tre av intervallpassen (rödmarkerade) är en utveckling av samma pass, dvs. det blir ett litet snäpp mindre vila för varje tillfälle, men förhoppningsvis ska du klara av att hålla ungefär samma fart. Tanken med detta är att "lura" och utmana hjärnan, för det är oftast den som sätter begränsningarna för din prestation (ref till Christian Fröyd). 
Två av passen inleds med ett antal kortare intervaller i högre fart (men inte helt max) för att sedan gå över i längre intervaller i lägre fart (tröskelfart). Tanken här är att de kortare blir en sorts styrketräning för musklerna och ett sätt att utveckla löpsteget. Tänk därför på att hålla uppe ett så bra steg som möjligt och att värma upp lite extra noggrant till dessa pass.

Intervallprogram:
22-aug 6-8 * 3 min, 1 min vila 18-24 min. Skjutfältet gräs/grus.
29-aug Stege, 3-4*(3-2-1), 1 min vila mellan alla intervaller. Intervalltid: 18-24 min. Skjutfältet gräs/grus.
05-sep 3 set á 4*2 min, 1 min vila mellan intervaller, 3 min mellan set. Intervalltid: 24 min. Elljusspåret+röda slingan.
12-sep 4-5 set á (45s/15s, 90s/30s,3min/1min). Intervalltid: 21 - 26,5 min. Elljusspåret+röda slingan.
19-sep Stege, 3-4*(3-2-1), 1 min vila mellan alla intervaller. Intervalltid: 24 min. Elljusspåret+röda slingan.
26-sep (6*30 s )+ 4-6*(4min/1 min vila). Intervalltid: 18-24min. Elljusspåret.
03-okt 2 set á 6*2 min, 1 min vila mellan intervaller, 3 min mellan set. Intervalltid: 24 min. Elljusspåret.
10-okt 6-8*3 min, 1 min vila. Intervalltid: Ca 20-25 min. Elljusspåret.
17-okt (10*150m inkl backe, ca 1min vila) + 3-5 * 5min, 2 min vila. Intervalltid: 19-27 min. Elljusspåret.
24-okt 2 set á 6*2 min, 45 s vila mellan intervaller, 3 min mellan set. Intervalltid: 24 min. Elljusspåret.
31-okt 4-6*5 min, 1,5 min vila Ca 20-30 min Elljusspåret
07-nov Stege, 2-3*(5-4-3), 1 min vila mellan alla intervaller. Intervalltid: 24-36 min. Elljusspåret.
14-nov (10*150m inkl backe, ca 1min vila) + 3-5 * 5min, 2 min vila. Intervalltid: 19-27 min. Elljusspåret.
21-nov 8-10*3 min, 1 min vila. Intervalltid: Ca 24-30 min. Elljusspåret.
28-nov 4-6*5 min, 1,5 min vila. Intervalltid: Ca 20-30 min. Elljusspåret.
05-dec Stege, 2-3*(5-4-3), 1 min vila mellan alla intervaller. Intervalltid: 24-36 min. Elljusspåret.
12-dec (10*150m inkl backe, ca 1min vila) + 3-5 * 5min, 2 min vila. Intervalltid: 19-27 min. Elljusspåret.
19-dec 8-10*3 min, 1 min vila. Intervalltid: ca 24-30 min. Elljusspåret.


---
Onsdagar:  Löpning med Kristianstad Löpargrupp. 
Varje onsdag året runt arrangeras intervallträning med Kristianstad LöpargruppLäs mer under fliken "Löpning" >> "Kristianstad Löpargrupp".

---
Torsdagar:  (orientering). På olika platser/kartor varje vecka.
Fr.o.m. januari 2017 arrangeras orienteringsträning på torsdagarna med Orienteringscentrum Kristianstad (OCK). Vi samlas på olika platser runt omkring Kristianstad och Åhus - och varje träning har ett särskilt syfte. En träning som passar alla, från nybörjare till elit. Det finns Vit och Gul bana samt en svårare teknikbana. 
Följande gäller kring torsdagens orienteringsträning: Senast på tisdagen kommer detaljerad information ut på hemsidan. Anmälan ska ske senast på onsdagskvällen. Information om varje torsdagsträning står i enskild nyhet på hemsidan.

Program hösten 2017:
24/8: Rinkaby Skjutfält. Samling Pan-stugan. 
31/8: Äspet
7/9: Gropahålet
14/9: Vånga
21/9: Balsberget
28/9: Östanå
5/10: Kronoskogen
12/10: Äspet S
19/10: Furuboda


Fredagar:  Simning i Tivolibadet.
På fredagar september - maj, kl. 15.30-16.30

---
Söndagar 2017/2018: Backpass eller vanlig löpträning. På Balsberget.
Fr.o.m. november månad start kl. 15.00 från Balsbergets parkering. 

Söndagar: (orientering Vintercupen)

Mer info om klasser, banor, anmälan, resultat (inkl tidigare år) mm hittar du  HÄR




Kontakt

Fäladsgatan 6
291 59 Kristianstad
epost: kansli(at)pan-kristianstad.nu